2011. március 21., hétfő

Régebbi munkák 1.

Szentelek egy-két bejegyzést a régebben (értsd, mielőtt elkezdtem volna grafikát tanulni) készült munkáimnak is. Szerintem tanulságos visszanézni a régi, és esetleg kevésbé sikerült terveket, abból a szempontból, hogy ma mit csinálnék másképp, mi a hibájuk.
Néha pedig még meg is lepődhet az ember, hogy az akkori tudásához képest egyik-másik nem is olyan rémes.

Jellemzően inkább esküvőkre terveztem sokat ismerősöknek, rokonoknak, magunknak. Ez abból a szempontból nagyon jó lecke volt, hogy amikor a "megrendelő" eléggé rá van görcsölve a témára, akkor is nyugodtan és értelmesen kell tudni vele kommunikálni. (Persze igazából egy őrült menyasszonnyal sem találkoztam, magam leszámítva.)

Az egyik nagyobb projekt Ildikóék esküvője volt: asztalszámok, menükártyák, monogram, etc.
Kiindulásnak Ildikó küldött nekem egy képet a dekorációban is megjelenő indamotívumról, ez alapján kellett elkészítenem a fenti elemeket.


A legegyszerűbb megoldásnak Photoshopban egy Brush elkészítése tűnt az adott mintával, amit aztán több helyen fel tudtam használni. Nem rossz módszer, ha az ember még nem igazán gyakorlott vektorgrafikák készítésében - vagy ennyire konkrétan meg van adva a motívum.
Ilyen lett végül a menü előlapja (asztalszámmal) és belseje:




Tulajdonképpen ma sincs nagyobb problémám velük, klasszikus esküvői stílust képviselnek.

A programkártyával már jobban meggyűlt a bajom: először a menühöz hasonlót képzeltem el, de nyilván nem jó, ha minden teljesen egyforma egy asztalon:


Ezután jött az ötlet, hogy az egész kártyát körbe lehetne futtatni a mintával, ami nem is tűnt rossz megoldásnak, amíg nem került rá a szöveg... ugyanis Ildikónak nagyon tetszett a fent is látható script betűtípus, csakhogy a mintával együtt szerintem olyan hatása volt, mintha az egész kártyát benőtte volna a gaz:


Azóta persze (miután tapasztalatból már rájöttem) számtalan helyen fel is hívták a figyelmem, hogy a script jellegű betűket csak módjával jó használni,  lehetőleg kevés nagybetűvel egymás közelében.
Próbáltam akkor is egy másik betűtípust javasolni, ami kicsit letisztultabb hatástú, de még nem túl egyszerű:

A Harrington, amit azóta is szeretek, mert annak ellenére, hogy díszesebb, mégis könnyen olvasható. Viszont le lettem szavazva, maradt a scriptes első változat, de hát a megrendelő óhaja szent. :)
Amivel még nem vagyok elégedett, az a főcím-alcím, időpontok kiemelése, és talán a középre zárt elrendezés.

Ezeken kívül monogramot is terveztem még, ami, tudván mostmár, hogy a monogram-tervezés a logótervezéshez hasonlóan nehéz feladat - minimális elemből kell a maximumot kihozni -, szintén egész elfogadható lett szerintem, Ildikóéknak pedig nagyon tetszett, és ez a lényeg:



Egy másik esküvő, másik menüterv:


Barokkos, nagyvilágibb összhatás a fekete-fehér színek és a minta miatt, azonban a szöveg elrendezése és stílusa itt is elég sablonos. Persze mondhatni, hogy az esemény jellege is kevésbé kedvez az újító, szokatlan megoldásoknak, de azt veszem észre, hogy szerencsére ma már egyre több menyasszony vállal be vagyányabb dolgokat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése